Relaxen

Afgelopen weekend heb ik niks gekookt. Ja, ik heb een lekker ontbijtje op het nieuwe servies verzorgd. Verder ben ik op mijn wenken bediend, door anderen. Op vrijdagavond besloot ik op het laatste moment af te buigen naar ehm, tsja, hoe zal ik het zeggen, de patatkraam. Wel verse friet natuurlijk! Nee, geen salade erbij gemaakt.
Op zaterdag troffen mijn moeder en ik elkaar op de Noordermarkt, mijn moeder al in het bezit van 2 felbegeerde canoli, een Siciliaanse delicatesse. Canoli is een soort gefrituurd pannekoekje gevuld met gezoete ricotta en bijvoorbeeld sinaasappel. Zeer aan te raden om eens te proberen, voor verslavingsgevaar is uw schrijfster niet verantwoordelijk, dat spreekt voor zich. Te krijgen op de Noordermarkt, bij de kraam met prachtige verse Siciliaanse producten, waaronder olijfolie van zelfgeoogste bio-olijven, of bij Bella Storia (smaak: chocola-pistache).
Na wat op een terrasje gezeten te hebben snelden we nog even langs Bella Storia voor wat smakelijke kaasjes en vleeswaren voor thuis in Delft. En toen moesten we ons als de wiedeweerga klaarmaken om naar het Nieuwe de la Mar theater te gaan. Helaas was de reservering voor het restaurant op de verkeerde datum aangekomen en ‘moesten’ we buiten op het terras bij Hotel Americain met uitzicht op de fontein eten. Vervelend hoor. Toen gauw naar de voorstelling: De Ideale Vrouw. Heel amusant en geestig, met de zeer droge en grappige Tjitske Reidinga in de hoofdrol. Als je nog kaarten kunt krijgen: gáán!

Op zondagochtend ontbijt gemaakt, zie hieronder. Er waren blauwe bessen van de Noordermarkt, sappig en fijn knappend de mond. Verse koffie en thee van verse verveine, eitjes van Theo, en zelfgemaakte min-hartjes pain-au-chocolaatjes en bovendien was er Devil’s Chocolate van Bakkerij Uprising (had ik al gezegd dat ik niet verantwoordelijk ben voor verslavingen?).

P1050889
P1050892
P1050886

In Delft werden wij ’s avonds verder bediend, door le chef du maison en aten wij op het zonovergoten dakterras zalige courgette-soep met waterkers. Vervolgens snelden we naar de Beaart, alwaar ze Italiaans ijs verkopen. Heel erg goed Italiaans ijs. Ik had expres mijn camera thuisgelaten, want het was weekend en ik ging relaxen en geen mooie momenten met de lens van mijn camera vangen. Zodra ik binnen stond, gierde het jeugdsentiment onmiddellijk door me heen…

b11
b3
b2
b21

… Dus tóch gauw even wat plaatjes gemaakt, dankzij de smartphone van Pápá. Deze ijswinkel ken ik al zolang ik besta. Het interieur en de mensen zijn onveranderd, net als het ijs. Er zijn nu alleen veel meer smaken. Ik kan jullie allemaal aanraden speciaal hiervoor een keer naar Delft af te reizen en het zelf te ervaren. Wel doen voor 1 oktober, want dan sluiten ze voor de winter. Het aangeschafte ijs is op te eten op een bankje aan het water, met zicht op de Oostpoort. Aantrekkelijker kan ik het echt niet maken…

b16

Geef een reactie

