Snaaien

P1050833
P1050835
P1050837

Zaterdagmiddag, 16.44. Snaaitijd. Misschien denken jullie wel, dat omdat ik over eten schrijf, ik altijd, elke dag heel veel aandacht besteed aan het bereiden van allerlei lekkers en uren achter mijn fornuis sta. Welnu, er is vrijwel niets wat ik leuker vind om te doen, maar ook ik hou weleens van snel en makkelijk, chips, een patatje, chocola, ijs en ga zo maar door. Ja, ook ik heb weleens ‘lekkere trek’.
Een kwartier geleden stond ik nog bij La Piccola Storia, het winkeltje dat hoort bij restaurant Bella Storia, om even wat mortadella te halen. Ik maakte er gezellig een praatje en werd en passant nog even gewezen op verrukkelijk uitziende mandarijnen-jam uit Sicilië (die ik nog net op tijd wist te weerstaan, me bedenkende dat ik nog minstens 6 opengemaakte jammetjes in de koelkast heb staan). Toen mocht ik een koekje proeven. Een ambachtelijk, Siciliaans koekje, eenvoudig, en ja, onweerstaanbaar.
Thuisgekomen onmiddellijk een paar plakken mortadella naarbinnen geslagen, gevolgd door wat enorme, zoete en sappige kersen die ik op de Lindegrachtmarkt bij Theo kocht. En toen nog 2 van die Siciliaanse koekjes. Dat houdt me net op de been tot het avondeten, ik ga een salade fröbelen van mijn in Drenthe aangeschafte Opperdoezer Rondes, boterboontjes, cornichons (zure Franse augurkjes) en een dressing op basis van dragon-mosterd en daarbij dan nog wat gerookte makreel. Daar redt ik het dan wel weer mee tot het zondagochtendontbijt… Fijn weekend!

Geef een reactie

